استاد سعید ناصری در کلاس درس دانش پذیران مقطع تخصصی MBA دانشگاه تهران: کارفرماها بدلیل عدم ممیزی دوره ای مسائل روابط کار توسط یک متخصص مجرب آگاه و منسوخ شدن بسیاری از دستورالعمل ها با بهای سنگین مالی و تبعات جبران ناپذیر کیفری مواجه می شوند.

استاد سعید ناصری در کلاس درس دانش پذیران مقطع تخصصی MBA دانشگاه تهران: کارفرماها بدلیل عدم ممیزی دوره ای مسائل روابط کار توسط یک متخصص مجرب آگاه و منسوخ شدن بسیاری از دستورالعمل ها با بهای سنگین مالی و تبعات جبران ناپذیر کیفری مواجه می شوند.

استاد سعید ناصری در کلاس درس حقوق کار دانش پذیران مقطع تخصصی MBA دانشگاه تهران تبعات سنگین جریمه های مالی و عواقب احکام کیفری جبران ناپذیر کارفرماه و مدیران عامل مراکز کسب و کار که ناشی از عدم ممیزی موارد روابط کار توسط یک متخصص مجرب و آگاه به مسائل روز این حوزه باشد و تاکید بر روش ها و دستورالعمل های منسوخ قبلی که کماکان در بسیاری از مراکز کسب و کار و بنگاههای اقتصادی کوچک و بزرگ با هزاران نیروی انسانی را تشریح کرد.

استاد گروه مدیریت دانشگاه و مولف کتاب حقوق کار سطح رعیت قانون کار و بروز بودن دستورالعمل ها – قراردادها و روش های اجرایی در حوزه روابط کار در سازمانها و شرکت های مشمول قانون کار بسیار ضعیف ارزیابی نمود که تبعات بسیار سنگینی برای سازمان و اعتبار شخص کارفرما در پی خواهد داشت.

عضو مراجع حل اختلاف وزارت کار علت طرح دادخواست کارکنان مشمول قانون کار در ادارت کار و صدور دادنامه های سنگین علیه مراکز کسب و کار را ناشی ضعف شدید دانش فنی روابط کار و عدم اشراف مدیران منابع انسانی و روابط کار به حوزه قانون کار و تاکید بر روش های غلط و منسوخ گذشته دانست.

عضو شورای تخصصی حل اختلاف دیوان عدالت اداری عدم ممیزی واحدهای منابع انسانی و روابط کار سازمانها توسط یک متخصص خارج از مجموعه و بی اطلاعی مدیران روابط کار و منابع انسانی از آرای هیات عمومی دیوان عدالت اداری در حوزه روابط کار را یکی از مهم ترین علل صدور دادنامه های سنگین و آرای کیفری مراجع قضایی علیه مدیران عامل و کارفرماها دانست.

مشاور روابط کار و منابع انسانی در برترین برندها و سازمان های معتبر کشور درصنایع مختلف بروز بودن روشها – آئین نامه ها و دستورالعمل های اجرایی – نظارت بر اجرای درست آنها – رعایت دقیق قانون از نظر محتوا و شکل اجرا – آموزش های مستمر مدیران ، سرپرستان و کارشناسان حوزه روابط کار و منابع انسانی را مهمترین عوامل پیشگیری زیان های مالی و دادنامه های کیفری مراجع قضایی علیه مدیران عامل دانست.

استاد دروس مدیریت رفتار سازمانی – مدیریت منابع انسانی – مدیریت استراتژیک – روانشناسی کار – اصول سازمان و مدیریت و قانون کار  تفکر مدیریت استراتژیک در حوزه منابع انسانی و شیوه های جذب و استخدام آگاهانه و مبتنی بر تیپ شخصیتی مرتبط با فرهنگ سازمان را از مهمترین عوامل کاهش نرخ خروج و ریزش نیروی انسانی برشمرد.

کارشناس عالی روابط کار و منابع انسانی در رادیو اقتصاد سال ۱۴۰۳ را آبستن اتفاقات غیر منتظره و حوادث سهمگین در روابط کار دانست و توصیه کرد کارفرمایان تغییرات در ساختار و اصلاح روشهای اجرایی در حوزه روابط کار جدی بگیرند چون تبعات مالی و کیفری جبران ناپذیری در انتظار کارفرمایان بی اهمیت به اصلاح ساختارهاست.

نظری وجود ندارد

نظر خود را وارد کنید